Σελίδες

9/15/2021

ΕΛΛΗΝΕΣ-ΗΘΟΠΟΙΟΙ Ζέτα Αποστόλου

 

Η Ζέτα Αποστόλου γεννήθηκε στο χωριό Αθανάσιος Διάκος της Φωκίδας. Ήταν αδερφή του ηθοποιού Νατάσας Αποστόλου.

Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Λυκούργου Σταυράκου. Ίσως η πιο σέξυ ηθοποιός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Το ντεμπούτο της στο θέατρο έγινε με την παράσταση, “Οδός Ονείρων” του Μάνου Χατζιδάκι. Όσον αφορά το ντεμπούτο της στο κινηματογράφο, αυτό έγινε το 1960.

Η Ζέτα Αποστόλου έπαιξε επίσης στις ταινίες, “Σουσουράδα” και “Θυσιάστηκα για το παιδί μου”.

Όμως, στην ταινία, “Αμόκ” έκανε το «μπαμ». Αυτό, διότι έπαιξε ημίγυμνη σε διάφορες σκηνές της ταινίας. Ο Τύπος τη χλεύασε, όμως, στο εξωτερικό γνώρισε την αποθέωση στα φεστιβάλ.

Από εκεί και πέρα, στην ταινία, “Οι εχθροί” πραγματοποίησε ένα από τα καλύτερα στριπτίζ, που έχει παιχτεί ποτέ στον ελληνικό κινηματογράφο. Συνέχισε να παίζει μέχρι το τέλος του κινηματογράφου και έπειτα συμμετείχε σε βοιντεοκασέτες.

Η Ελληνίδα ηθοποιός ήταν η πρώτη που έκανε γυμνό στη Φίνος Φιλμ. Μάλιστα, όταν το έπραξε, αποτέλεσε την απόλυτη ερωτική φαντασίωση του ανδρικού πληθυσμού. Μεταξύ άλλων, η γνωστή ηθοποιός κατάφερε να παίξει στην καριέρα της στις ταινίες, “Ο μόδιστρος” και “Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός“.

Με το τέλος της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου η Ζέτα Αποστόλου μπαίνει στο χώρο του βίντεο γυρίζοντας ταινίες που ευτυχώς δεν καταγράφηκαν στη συνείδηση του κοινού. Με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης θα παίξει στις σειρές “Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης“(1990), “Η καλή πεθερά“(1993), “Σύνορα Αγάπης“(1999) και φυσικά στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Αλκυόνης Παπαδάκη “Το Χρώμα του Φεγγαριού” από το Γιάννη Δαλιανίδη.

Παρά την έντονη κινηματογραφική της δραστηριότητα, η Ζέτα Αποστόλου διατήρησε χαμηλό προφίλ μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Η Ζέτα Αποστόλου δεν πέρασε απαρατήρητη από τον καλλιτεχνικό χώρο. Υπήρξε το απόλυτο σεξ σύμβολο των 60ς, δεν πέρασε ποτέ από αυτό που σήμερα λέμε “ερωτικός κινηματογράφος”(με σκληρές πορνογραφικές σκηνές) αλλά έπαιξε σε αστυνομικά φιλμ ή κοινωνικά δράματα με κάποιες τολμηρές σκηνές. Ταινίες με δολοπλοκίες, δολοφονίες, ερωτικές αντιζηλίες και απιστίες. Ευτύχησε να συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες από το Βασίλη Γεωργιάδη και τον Κώστα Καραγιάννη μέχρι το Ντίνο Δημόπουλο και το Γιάννη Δαλιανίδη.

Ο Ντίνος Δημόπουλος αναφέρει στο βιβλίο του για τα «τολμηρά» παρασκήνια της ταινίας: «Οι κοπέλες δεν ήταν της Σχολής Καλογραιών, ήταν σκληρές, παιδεμένες κι αποφασισμένες για όλα.

Τέσσερις – πέντε από τις οχτώ, που θα ερμήνευαν τους ισάριθμους ρόλους, έπρεπε να εμφανιστούν στην ταινία γυμνές ή ημίγυμνες. Στην αρχή τα κορίτσια που έπρεπε να γδυθούν για τις ανάγκες του έργου ήταν κάπως διστακτικά και αμήχανα. Ντρέπονταν, και με το δίκιο τους. Σιγά σιγά όμως άρχισαν να ξεθαρρεύουν.

Είδαν πως, εκτός από το συνεργείο και τους συναδέλφους τους ηθοποιούς, κανένας ξένος δεν υπήρχε». Ο Ντίνος Δημόπουλος περιέγραψε την προετοιμασία των ηθοποιών για τις επίμαχες σκηνές: «Μόλις πατούσαν το πόδι τους στην Υβάλα, έπαιρναν χώμα και νερό, άλειβαν το γυμνό τους κορμί για να ‘ναι έτοιμες. Έμεναν έτσι μέχρι το τέλος του γυρίσματος.

Το είχαν συνηθίσει και τους άρεσε. Τόσο που έρχονταν μέρες που έβλεπα μια ή δυο από αυτές μ’ αυτή την παραδείσια περιβολή κι έλεγα: – Μα καλά, εσύ βρε Σόφη, γιατί γδύθηκες; Κι εσύ, Ζέτα; Αφού ούτε η μια ούτε η άλλη έχετε γύρισμα σήμερα. – Πειράζει; μου απαντούσε άνετα η Ζέτα Αποστόλου. – Άμα δεν πειράζει εσάς, εμένα γιατί να μου πέφτει λόγος;».

Φιλμογραφία

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1960Θυσιάστηκα για το παιδί μου
1960Σουσουράδα
1961Ποιος θα κρίνει την κοινωνία
1961Το παιδί του μεθύστακα
1961Τα τέσσερα αδέλφια
1961Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός
1962Άγγελοι του πεζοδρομίου
1962Οι τρεις σωματοφύλακες
1962Οι γαμπροί της ευτυχίας
1962Ο άντρας της γυναίκας μου
1962Αμαρτωλές
1962Η Ελληνίδα και ο έρωτας
1962Χωρίς ταυτότητα
1962Έξυπνοι και κορόιδα
1962Δέκα μέρες στο Παρίσι
1963Αμόκ
1963Ο διαιτητής
1963Φυγή
1963Η βαλίτσα με το πτώμα
1964Οι φτωχοδιάβολοι
1965Το βλακόμουτρο
1965Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη
1965Οι εχθροί
1965Λολίτες της Αθήνας
1965Το χώμα βάφτηκε κόκκινο
1966Τα μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας
1966Πόθοι στον καταραμένο βάλτο
1966Γαβριέλλα η αμαρτωλή της Αθήνας
1967Ο μόδιστρος
1968Το ΠΡΟ-ΠΟ και τα μπουζούκια
1968Ψυχραιμία Ναπολέων
1969Τα παιδιά του λιμανιού
1970Η βαρώνη και ο Προκόπης
1971Καταναλωτική κοινωνία
1972Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα