Η ΕΛ.ΑΣ μέσω ανακοίνωσης προειδοποιεί τους πολίτες για μια νέα απάτη μέσω της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων Viber.
Επιτήδειοι συνηθίζουν να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες στέλνοντάς τους SMS στο κινητό ή μηνύματα στη δημοφιλή εφαρμογή Viber, με σκοπό να τους αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά.
Αποστολέας είναι η τράπεζα στην οποία τα θύματα διατηρούν κάρτες και τραπεζικούς λογαριασμούς, με αποτέλεσμα να πείθονται εύκολα και να ακολουθούν τις οδηγίες του μηνύματος, πέφτοντας στην παγίδα.
Συγκεκριμένα, το μήνυμα γράφει ότι «επιχειρήθηκε μια πληρωμή από μια νέα συσκευή και εάν δεν είστε εσείς επισκεφτείτε το link». Μόνο που ο σύνδεσμος οδηγεί στο αληθοφανές περιβάλλον της τράπεζας, όπου ο χρήστης συνδέεται στον λογαριασμό του, με αποτέλεσμα οι απατεώνες να κλέβουν τα στοιχεία σύνδεσής του και να αλωνίζουν μετά στον λογαριασμό του.
Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη τακτική των απατεώνων, μόνο που όπως ενημερώνει η ΕΛ.ΑΣ. σκαρφίστηκαν νέα μέθοδο.
Σύμφωνα με αυτήν και όπως κατήγγειλε ένας πολίτης, τον κάλεσε άγνωστος αριθμός ζητώντας να αγοράσει κάτι που πουλούσε σε αγγελία. Αφού συμφώνησαν στην τιμή, ο απατεώνας ζήτησε να κάνει άμεση κατάθεση τα χρήματα γιατί δήθεν φοβόταν μήπως πουληθεί το προϊόν σε κάποιον άλλον.
Και μπορεί ο πωλητής να έδωσε το IBAN, ωστόσο ο επιτήδειος ζήτησε τον αριθμό μιας χρεωστικής κάρτας για να κάνει πιο γρήγορα την κατάθεση.
Θεωρώντας λανθασμένα πως μόνο με το νούμερο μιας κάρτας δεν μπορεί κάποιος να τον κλέψει, ο πολίτης του τον έδωσε.
Έπειτα έφθασε στο κινητό του ένα μήνυμα που έλεγε: Your viber code is 123456, ενώ ο απατεώνας ισχυρίστηκε πως είχε κάνει την κατάθεση και χρειαζόταν τον εξαψήφιο για μία απλή επιβεβαίωση της τράπεζας.
«Αφού το μήνυμα δεν αναφερόταν σε τράπεζες και συναλλαγές δεν μας φάνηκε ύποπτο να το δώσουμε. Από κει και πέρα χωρίς να το γνωρίζουμε ο απατεώνας άρχισε να τραβάει χρήματα από τον λογαριασμό μας», αποκάλυψε το θύμα.