Translate

Real time visitors

Συνολικές προβολές σελίδας

12/24/2021

Ηλεία: «Δύσκολα» Χριστούγεννα για αγορά και καταναλωτές

 Οι αυξήσεις των τιμών του εορταστικού τραπεζιού σίγουρα θα επηρεάσουν κάποια “θέλω” των πολιτών.


Πιο δύσκολα αναμένεται να είναι τα φετινά Χριστούγεννα για το καταναλωτικό κοινό αφού οι αυξήσεις των τιμών του εορταστικού τραπεζιού σίγουρα θα επηρεάσουν κάποια “θέλω” των πολιτών, ωστόσο δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που αναμένεται να βάλουν πλάτη και να απορροφήσουν τις τιμές προκειμένου να βοηθήσουν τους πελάτες τους να απολαύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο της τις ημέρες των εορτών.

Ρεπορτάζ: Αντώνης Φώτης / Παναγιώτης Πεντάζος

Οι επιχειρηματίες έχουν φροντίσει από νωρίς να μπουν στο πνεύμα των Χριστουγέννων όχι μόνο διακοσμώντας τα καταστήματά τους, αλλά φροντίζοντας να προμηθευτούν ελληνικά και εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα για τους πελάτες τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν λείπουν και τα παρασκευάσματα των ίδιων των επιχειρήσεων, που θέλουν να προσφέρουν παραπάνω προτάσεις στον Καταναλωτή για το εορταστικό τραπέζι.

Πλούσιο τραπέζι παρά τις αυξήσεις

Για ακόμα μία χρονιά οι κρεοπώλες του Πύργου, έχω φροντίσει ώστε οι επιχειρήσεις τους να έχουν όλα τα απαραίτητα εφόδια για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Σε μία ιδιαίτερη χρόνια με σημαντικές αυξήσεις στις τιμές, έχουν καταφέρει σε αρκετές περιπτώσεις να απορροφήσουν αυτές τις ανατιμήσεις, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους ελεύθερα.

Παρακάτω οι δηλώσεις τους για την κίνηση των ημερών και τις αυξήσεις των τιμών:

Ευστάθιος Παπανδρέου-Πρόεδρος Κρεοπωλών Ηλείας και Ιδιοκτήτης Κρεοπωλείου «Το Χωριάτικο»

«Η κίνηση των καταναλωτών είναι υποτονική, ωστόσο υπάρχει το ενδιαφέρον να μάθουν για τα προϊόντα μας.

Παραμονή και ανήμερα Χριστουγέννων εκτιμώ πως θα κορυφωθεί. Είμαστε αισιόδοξοι και διαθέτουμε επάρκεια ελληνικών ντόπιων κρεάτων. Οι αυξήσεις στις τιμές θεωρώ ότι ίσως επιφέρουν μία ελάττωση στις ποσότητες των προϊόντων, ωστόσο πιστεύω πως οι καταναλωτές έχουν κάνει το κουμάντο τους και θα φροντίσουν να στολίσουν το τραπέζι τους όπως επιθυμούν. Εύχομαι χρόνια πολλά σε όλο τον κόσμο με υγεία και ο νέος χρόνος να μας οδηγήσει μακριά από αυτή την πανδημία που μας έχει βρει».

Γιάννης Μαλλιόπουλος-Κρεοπωλείο «Αφοί Μαλλιόπουλοι»

«Η κίνηση μπορώ να πω ότι έχει ξεκινήσει ικανοποιητικά. Εκτιμάμε ότι όσο πλησιάζουμε την ημέρα των γιορτών η κίνηση θα αυξηθεί παραπάνω. Ως κρεοπωλείο, έχουμε φροντίσει να έχουμε την καλύτερη ποιότητα κρεάτων σε αμνοερίφια και χοιρινά της περιοχής μας και άλλα.

Παράλληλα φτιάχνουμε κι άλλα παρασκευάσματα, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να έχουμε ένα όσο το δυνατόν πιο πλούσιο τραπέζι και όσο το δυνατόν οικονομικότερο. Προσπαθούμε να κρατάμε πάντα τις τιμές σε επίπεδα χαμηλά και η αγορά μας φημίζεται για αυτό. Μπορεί στα χρόνια της κρίσης ο κόσμος να δυσκολεύεται να κάνει τις αγορές του, όμως πάντα φροντίζει τις γιορτές να κάνει το κουμάντο του ώστε τις γιορτές να περάσει ευχάριστα. Στη μεγαλύτερη ποικιλία κρεάτων οι τιμές είναι ίδιες, ωστόσο έχουμε μία αύξηση στα αμνοερίφια και μία ελάχιστη στο μοσχάρι. Ιδιαίτερα το πρώτο είναι περίπου 20% πάνω συγκριτικά με πέρυσι. Πιστεύω πως αυτό δεν θα επηρεάσει τόσο, διότι ο κόσμος τις γιορτές πάντα έχει κάνει το κουμάντο του για να μη στερήσει τίποτα από το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι του».

Κώστας Τοπιντζής – Κατεψυγμένα προϊόντα & νωπά κοτόπουλα

«Αυξήσεις σίγουρα υπάρχουν σε όλο το φάσμα των προϊόντων, εμείς όμως σε πολλά προϊόντα έχουμε κρατήσει τις ίδιες τιμές και όποια έχουν αυξηθεί δεν είναι παραπάνω από 5% αυτή η αύξηση. Αυτές είναι οι αυξήσεις που δεχόμαστε εμείς από τους προμηθευτές μας, χωρίς ακόμα να έχουμε μεταφέρει στην κατανάλωση το κόστος της ενέργειας, το οποίο μας βαρύνει βάναυσα, συν τις αυξήσεις που υπάρχουν στις πρώτες ύλες, στα πλαστικά, στα χαρτικά, που έχουν ανέβει τουλάχιστον 30 με 40%.

Πάντως το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι ιδιαίτερα πλούσιο, αφού υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα και ο κάθε καταναλωτής ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα, μπορεί να έρθει και να γεμίσει πλούσια το τραπέζι του. Υπάρχουν πολλές επιλογές από ποιοτικά προϊόντα πάντα».

Κώστας Λαμπρόπουλος-Κρεοπωλείο «Σκυλογιάννης»

«Η αγοραστική κίνηση αυτή τη στιγμή είναι σε καλή κατάσταση. Παραγγελίες υπάρχουν αρκετές και είναι ακόμα αρχή των εορτών. Υπάρχουν κάποιες μικρές ανατιμήσεις που εκτιμώ δεν είναι υψηλές. Υπάρχει επάρκεια κρεάτων σε όλα τα είδη και σε παρασκευάσματα δικής μας παραγωγής. Πιστεύουμε ότι ο κόσμος θα ανταποκριθεί.

Οι αυξήσεις στις τιμές δεν είναι μεγάλες και παρατηρούνται κυρίως στα αμνοερίφια και το μοσχάρι. Δεν νομίζω ότι θα αποτελέσει εμπόδιο για τον Καταναλωτή που θέλει να έχει ένα πλούσιο τραπέζι. Το είδος μας δεν έχει σταματήσει να λειτουργεί. Είναι είδος πρώτης ανάγκης και ο κόσμος δείχνει εμπιστοσύνη στα τραγούδια της γειτονιάς, δείγμα θετικό για μας μιας και υπάρχει δουλειά για όλους. Στο γιορτινό τραπέζι το είδος που δεν λείπει είναι το χοιρινό και δεν λείπουν και αυτοί που προμηθεύονται κάτι διαφορετικό και ιδιαίτερο. Ωστόσο τα Χριστούγεννα ο κόσμος τιμά όλα τα είδη τροφής».

Χαράλαμπος Βαλσαμίδης-Κρεοπωλείο «Βαλσαμίδης»

«Η κίνηση είναι υποτονική. Ακόμα παίρνουμε παραγγελίες και θεωρώ θα κορυφωθεί παραμονή και ανήμερα των Χριστουγέννων. Έχουμε πληθώρα ντόπιων προϊόντων. Στις τιμές βέβαια παρατηρείται μία αύξηση που ίσως επηρεάσει τον καταναλωτή όσον αφορά τις ποσότητες που θα αγοράσει. Οι αυξήσεις παρατηρούνται στα αμνοερίφια και το μοσχάρι.

Είμαστε ένας κλάδος που ακόμα και με lockdown δούλευε, διότι ο κόσμος όλο αυτό το διάστημα προτιμάει να μένει σπίτι και να πειραματίζεται μαγειρεύοντας διάφορα φαγητά. Το χοιρινό είναι αυτό που προτιμάται από τον κόσμο, με τα παραδοσιακά προϊόντα της εποχής να ακολουθούν στις προτιμήσεις».

Θοδωρής Αντωνόπουλος-Κρεοπωλείο «Αντωνόπουλος»

«Δειλά-δειλά έχουν γίνει οι πρώτες παραγγελίες, με την κίνηση των Καταναλωτών να αναμένεται να αυξηθεί παραμονή Χριστουγέννων. Εμείς είμαστε έτοιμοι και έχουμε προμηθευτεί τα κατάλληλα προϊόντα όπως κάθε χρόνο, έχουμε φτιάξει δικά μας εδέσματα που μπορούν να αλλάξουν το γιορτινό τραπέζι και να γευτούν διαφορετικές γεύσεις.

Έχουμε αγωνιστεί όλο αυτό το διάστημα να καταφέρουμε να φτιάξουμε τα καλύτερα προϊόντα για τους καταναλωτές. Όντως υπάρχουν αυξήσεις φέτος, ωστόσο είναι πολύ αμυδρές και προσπαθούμε πάντα να κρατάμε σταθερές τιμές. Κοιτάμε να απορροφήσουμε όσο μπορούμε την ακρίβεια, διότι βλέπουμε ότι ο κόσμος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Κάνουμε τεράστιο αγώνα να κρατηθούμε στον τόπο μας και στην αγορά».

Απόστολος Μαλλιόπουλος-κρεοπωλείο

«Χριστούγεννα 2021 και περιμένουμε την αγορά να κινηθεί. Ο κόσμος είναι διστακτικός και δεν έχει ξεκινήσει δυνατά. Έρχεται σιγά-σιγά και ρωτάει, με την αύξηση της κίνησης να αναμένετε και ανήμερα των Χριστουγέννων. Οι τιμές έχουν ανέβει σε αρκετά προϊόντα, ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων το έχουμε απορροφήσει ως μαγαζιά, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αυξήσεις. Οι προτιμήσεις παραμένουν στα παραδοσιακά κρέατα, ενώ φαίνεται πως ο κόσμος θέλει και τα διάφορα παρασκευάσματά μας προκειμένου να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό στο τραπέζι του. Εκτιμώ πως οι αυξήσεις θα επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου και σε τέτοιες περιπτώσεις ή υπάρχει μείωση στις ποσότητες ή στρέφεται σε κάτι διαφορετικό.

Περιμένουμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση, μιας και όλο αυτό που ζούμε είναι πρωτόγνωρο. Ο κορωνοϊός επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις γιορτές, μιας και δεν υπάρχουν οι συναθροίσεις όπως άλλα χρόνια και σίγουρα θα παίξει σημαντικό ρόλο εάν θα κατέβουν οι ετεροδημότες».

Πάνος Μαλλιόπουλος-Κρεοπωλείο «Μαλλιόπουλος»

«Η κίνηση περιμένουμε ότι θα κορυφωθεί προπαραμονή και παραμονή των Χριστουγέννων. Υπάρχει ενδιαφέρον για την επάρκεια προϊόντων και χριστουγεννιάτικων παρασκευασμάτων που κάνουμε αυτές τις μέρες. Εμείς είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε τις ανάγκες όλων και για όλα τα βαλάντια. Η τακτική μας ως επιχείρηση είναι να έχουμε πάντα σταθερές τιμές. Δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή σε αυτές το τελευταίο εξάμηνο.

Οποιαδήποτε αύξηση την έχουμε απορροφήσει. Μπορούμε να πούμε ότι είναι μεγάλη η ποικιλία των προϊόντων που καταναλώνονται αυτές τις μέρες και διαφοροποιούνται ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε οικογένειας. Δεν θα έλεγα ότι

υπάρχει κάποιο προϊόν συγκεκριμένο που στοχεύουν περισσότερο, αλλά ότι υπάρχει διασπορά».

Το γλυκό… της τελευταίας στιγμής

Το γλυκό είναι κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να λείπει από τα τραπέζια κατά τη διάρκεια των εορτών, ωστόσο όπως φαίνεται ο κόσμος τα τελευταία χρόνια φροντίζει να το αγοράζει κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Η κίνηση στα ζαχαροπλαστεία κορυφώνεται πάντα τις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, με τους επιχειρηματίες φέτος να δείχνουν κάπως προβληματισμένοι με τις αυξήσεις των τιμών που ίσως οδηγήσουν τους καταναλωτές στο να προμηθευτούν μικρότερες ποσότητες.

Παρακάτω οι δηλώσεις τους για το θέμα:

Άκης Σμαρνάκης-«Patisserie Σμαρνάκης»

«Η κίνηση ακόμα είναι χαλαρή και εκτιμούμε πως παραμονή και ανήμερα των Χριστουγέννων θα υπάρξει κορύφωση. Τα εποχιακά γλυκά έχουν την τιμητική τους, ενώ υπάρχουν και ορισμένες παραγγελίες για τις γιορτές που θα είναι της τελευταίας στιγμής.

Το γλυκό πρέπει να είναι φρέσκο και της τελευταίας στιγμής. Οι αυξήσεις τιμών στο εορταστικό τραπέζι θεωρώ ότι θα επηρεάσουν τις ποσότητες γλυκού και όχι την πιθανότητα αν θα πάρουν ή όχι».

Παναγιώτης Τσαπάρας-Ζαχαροπλαστείο «Τσαπάρας»

«Η κίνηση εξελίσσεται σε ικανοποιητικό επίπεδο για την εποχή. Ο κόσμος έχει ξεκινήσει από μέσα Νοεμβρίου να ψωνίζει τα παραδοσιακά γλυκά ενόψει Χριστουγέννων. Αναμένουμε την κορύφωση παραμονή χριστουγέννων και ανήμερα.

Όσον αφορά τις τιμές υπάρχει μία μικρή άνοδος, αποτέλεσμα όλων των αυξήσεων που έχουν προηγηθεί στον κλάδο μας. Εκτιμώ όμως πως ο καταναλωτής αυτό που είναι να πάρει θα το πάρει, χωρίς να κάνει τον παραμικρό υπολογισμό για τη συγκεκριμένη ημέρα. Αυτές τις μέρες περιμένει να ξεφύγει Και ειδικά με αυτή την κατάσταση του επιδιώκει περισσότερο».

Παναγιώτης Χρονόπουλος-Ζαχαροπλαστείο «ΗΛΒΙΖΑΧ»

«Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος αναμένουμε την κίνηση των καταναλωτών κοντά στη γιορτή των Χριστουγέννων, μιας και τα προϊόντα του κλάδου μας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο φρέσκα.

Όντας πολλά χρόνια στο χώρο και έχοντας ζήσει καλές και κακές εποχές, θεωρώ πως παρά τις αυξήσεις που υπάρχουν στο φετινό εορταστικό τραπέζι ο κόσμος έχει φροντίσει από νωρίς να διαχειριστεί με τέτοιο τρόπο τα οικονομικά του, ώστε να μπορέσει να έχει ένα πλούσιο τραπέζι και να περάσει όσο το δυνατόν καλύτερα το διάστημα αυτό, καθώς είναι αυτό που επιθυμούν οι περισσότεροι».

Πάνος Μαντάς-Αρτοζαχαροπλαστείο «Προζύμι και Μέλι»

«Ο κλάδος μας δέχεται τη μεγαλύτερη κίνηση των καταναλωτών όσο το δυνατόν πιο κοντά στα Χριστούγεννα, μιας και το γλυκό είναι κάτι το οποίο πρέπει να είναι φρέσκο. Φέτος είχαμε κάποιες αυξήσεις στις τιμές, γεγονός όμως που προσωπικά εκτιμώ πως δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά που τέτοια εποχή έχουν κάνει από νωρίς τον προγραμματισμό τους προκειμένου τις μέρες των εορτών το τραπέζι τους να είναι πλούσιο από χορταστικά εδέσματα.

Σίγουρα τα εποχιακά γλυκά έχουν την τιμητική τους, ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που Μαζί με αυτά θέλουν να έχουν και κάτι διαφορετικό στο τραπέζι τους».

Δημήτρης Κομπορόζος-Ζαχαροπλαστείο «Δημήτρης»

«Κάθε χρόνο ο κόσμος φροντίζει να κάνει τις αγορές του για το εορταστικό τραπέζι κυρίως τις τελευταίες ημέρες, οπότε θα έλεγα ότι η κορύφωση της κίνησης θα έρθει αυτό το διάστημα. Δεν θεωρώ ότι οι αυξήσεις που υπάρχουν στις τιμές θα εμποδίσουν τον καταναλωτή, διότι τα περισσότερα νοικοκυριά την περίοδο αυτή έχουν κάνει το σχεδιασμό τους ώστε πάντα το εορταστικό τραπέζι να είναι πλουσιοπάροχο.

Το γλυκό δεν λείπει από κανένα ελληνικό τραπέζι, ωστόσο ίσως υπάρξουν σε ορισμένες περιπτώσεις μικρότερες ποσότητες».

ΣτηνΑμαλιάδα

Μικρή αύξηση παρουσιάζει η αγοραστική κίνηση στην Αμαλιάδα από τις αρχές της εβδομάδας, αν και οι περισσότεροι μένουν στην… έρευνα αγοράς και σε κάποιες μικρές παραγγελίες για το τραπέζι των Χριστουγέννων.

Η γενικότερη αύξηση των τιμών και τα… δεύτερα Χριστούγεννα με κορονοϊό, σαφώς έχουν επηρεάσει την ψυχολογία, αλλά και την τσέπη. Σε συνδυασμό με τους περιορισμούς, οι περισσότεροι δεν έχουν καταφέρει να μπουν στο κλίμα των πάλαι ποτέ γιορτινών ημερών και η κίνηση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα… για την εποχή!

«Αυτή την εβδομάδα, μπορούμε να πούμε ότι ο κόσμος δείχνει ενδιαφέρον. Υπάρχει μια κίνηση, ο κόσμος θέλει να πάρει κάτι, να κάνει κάποια δώρα, αλλά με επιφύλαξη. Δεν βοηθά και η ψυχολογία που έχει διαμορφωθεί όλο αυτό το διάστημα με τον ιό.

Θα δούμε και τις επόμενες μέρες», δήλωσε ο κ. Γιάννης Δαλαμάρας από το κατάστημα Soqs.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Αμαλιάδας κ. Κώστας Μαστρογιαννόπουλος τόνισε: «Η αλήθεια είναι ότι οι τρέχουσες ειδήσεις δεν δημιουργούν και την καλύτερη ατμόσφαιρα. Το περιβάλλον εξακολουθεί να είναι βαρύ και ο φόβος, αλλά και οι απαγορεύσεις σκιάζουν τη γιορτινή διάθεση.

Η ακρίβεια στην αγορά, δημιουργεί αρνητικό κλίμα στην κατανάλωση.

Εμείς, θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τη διάθεση των καταναλωτών με χρώμα, ποικιλία και πρωτοτυπία!

Εύχομαι σε όλο τον κόσμο χρόνια πολλά, υγεία και κάθε καλό».

Οι ενδεικτικές τιμές στο αρνί είναι 11 ευρώ/ κιλό, γαλοπούλα 8,50 ευρώ/ κιλό, κότα χωριάτικη στα 7,50 ευρώ/ κιλό, χοιρινό από 4 ευρώ / κιλό έως 6 ευρώ /κιλό και μοσχάρι από 6 ευρώ/ κιλό έως 10,50 ευρώ/κιλό.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας κ. Νίκος Σιαψάλης ανέφερε: «Δυστυχώς, η κίνηση κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Δεν είναι αυτή κίνηση για Χριστούγεννα. Ο κόσμος έχει κακή ψυχολογία, θέλει λίγο να ξεσκάσει, αλλά είναι πολύ δύσκολο.

Προσπαθούμε από την πλευρά μας για το καλύτερο και με ποιοτικά προϊόντα και όσο το δυνατό με τις τιμές, αλλά υπάρχει πρόβλημα.

Εύχομαι να ξεπεράσουμε αυτή την τεράστια κρίση. Εύχομαι επίσης χρόνια πολλά και υγεία σε όλους».

Σελίδες