Γενική έρευνα για την υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Eirini 1 με σημαία Γουινέας, το οποίο αν και ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Ρόδου με εντολή να παραμείνει εκεί μετά το ρεσάλτο του Λιμενικού, αυτό… δραπέτευσε και μπήκε στα ύδατα της Τουρκίας, διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρόδου.
Πρόκειται για μια περίεργη υπόθεση με άρωμα λαθρεμπορίου, καθώς το συγκεκριμένο πλοίο φέρεται να είχε δεσμευτεί από τις ελληνικές Αρχές για παράνομη μεταφορά καυσίμων.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (IMO) έχει χαρακτηρίσει το 30 ετών τάνκερ ως ύποπτο, καθώς έχει αλλάξει οκτώ φορές σημαία και έξι φορές όνομα, ενώ διαθέτει «registration» στα νησιά Μάρσαλ και «καταστατική έδρα» στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου.
Ο ιδιοκτήτης του είναι άγνωστος, παρότι εμφανίζεται να ανήκει σε μια εταιρεία με την ονομασία Care of Pegasus Ventures SA, με έδρα την Αίγυπτο.
Ωστόσο, το ότι έπλεε μεταξύ Αιγύπτου, Λιβύης και Τουρκίας, περιοχής όπου ανθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων, ήταν ένα επιπλέον στοιχείο για το ελληνικό ρεσάλτο μόλις μπήκε στα χωρικά ύδατα της Ελλάδας.
Το Eirini 1 προσέγγισε τη Ρόδο στις 30 Νοεμβρίου για επανατροφοδοσία, με τις ελληνικές Αρχές (ΑΑΔΕ, Λιμενικό και Τελωνείο) να είναι ενημερωμένες για την πιθανότητα λαθρεμπορίου και γι’ αυτό προχώρησαν σε αυτοψία και έλεγχο και εν συνεχεία στη δέσμευσή του.
Η εντολή που δόθηκε στον καπετάνιο, ήταν να παραμείνει το δεξαμενόπλοιο αγκυροβολημένο μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος και σε διεθνές επίπεδο, αλλά χθες τα ξημερώματα, σύμφωνα με τη «Ροδιακή» το πλοίο απέπλευσε κλείνοντας φώτα και σύστημα αναγνώρισης και δεν σταμάτησε την πορεία του ούτε μετά τις προειδοποιητικές ελληνικές βολές!
Πρωτοφανής υπόθεση εξελίσσεται στην Ρόδο!
Νέο Noor 1;
Μία υπόθεση με άρωμα πρωτοφανούς σκανδάλου, εκτυλίσσεται στη Ρόδο, καθώς το πλοίο Eirini 1 φέρεται να είχε δεσμευτεί από τις ελληνικές Αρχές για λαθρεμπόριο.
Ο ιδιοκτήτης του είναι άγνωστος, παρότι εμφανίζεται να ανήκει σε μια εταιρεία με την ονομασία Care of Pegasus Ventures SA, με έδρα την Αίγυπτο.
Ωστόσο, το ότι έπλεε μεταξύ Αιγύπτου, Λιβύης και Τουρκίας, περιοχής όπου ανθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων και ηρωΐνης, ήταν ένα επιπλέον στοιχείο για το ελληνικό ρεσάλτο μόλις μπήκε στα χωρικά ύδατα της Ελλάδας.
Όμως, κάτω από συνθήκες που δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, συνέβη κάτι το αδιανοήτο: Το σκάφος απέπλευσε (παρά την απαγόρευση) χθες τα ξημερώματα και παρά τις προειδοποιήσεις του πλωτού σκάφους του λιμενικού, ο πλοίαρχος κινήθηκε προς τα τουρκικά χωρικά ύδατα, με αποτέλεσμα να διαφύγει! Μιλάμε για ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους, διεθνών διαστάσεων που εξευτελίζει την χώρα μας.
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρόδου διέταξε αμέσως έρευνα για την πρωτοφανή υπόθεση. Εδώ όμως μιλάμε για μία εξευτελιστική ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού, την οποία δεν θα ήταν δυνατόν να »μαντέψει» ο πλοίαρχος, εάν δεν είχε διαβεβαίωση ότι θα καταφέρει να διαφύγει.
Ο πέλεκυς λοιπόν πρέπει να πέσει βαρύς σε όλους τους αρμόδιους, ώστε να ενημερωθούμε για τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης. Κυρίως, επειδή δεν είναι δυνατόν ένα ευρωπαϊκό κράτος να είναι τόσο ξεχαρβαλωμένο, ποιος νοσηρός και πανίσχυρος εγκέφαλος, κρύβεται πίσω από το συγκεκριμένο πλοίο.
Το γεγονός πάντως ότι το πλήρωμα αποτελούταν από Ινδούς, ξυπνά μνήμες Noor1 (φωτό)