Μπλόκαρε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, το νέο επιβατικό σταθμό, και όσα προέβλεπε το Master Plan του “Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε.”, για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα (2016) στην Cosco Group (Hong Kong) Limited.
Της Άννας Κανδύλη
Συγκεκριμένα η Ολομέλεια του Ανώτατου Δικαστηρίου με τις υπ΄ αριθμ. 547-549/2022 αποφάσεις της έκρινε ότι:
1) Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μελη του δικαστηρίου).
2) Ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
3) Καταργήθηκε η τρίτη δίκη-υπόθεση, με την αιτιολογία ότι προσβάλλονταν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων οι οποίες ακυρώθηκαν με την πρώτη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (547/2022).