Μια από τις ποδοσφαιρικές ορολογίες που απασχολεί εδώ και χρόνια το γυναικείο φύλο είναι το… Ναι, σωστά καταλάβατε, το οφσάιντ. Από αυτές που μπορεί να τις εξηγήσεις πολλές φορές αλλά αν το άτομο δεν είναι εξοικειωμένο με το ποδόσφαιρο, πάντα θα έχει απορίες. Πάνω σε αυτή την ορολογία, λοιπόν, βασίστηκε τη δεκαετία του ’80 μια από τις πιο γνωστές ελληνικές ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου με πρωταγωνίστρια τη Ρένα Βλαχοπούλου. Ο λόγος για την ταινία «Η Ρένα είναι οφσάιντ» η οποία κυκλοφόρησε το 1972 σε παραγωγή Φίνος Φιλμ και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην ταινία εμφανίστηκαν δύο μεγάλα γήπεδα, αυτό της Λεωφόρου αλλά και το Καραϊσκάκη καθώς και μια ιστορική εφημερίδα, το Φως των Σπορ που αποτελεί την μοναδική αθλητική που κυκλοφορεί από τότε έως και σήμερα.
Η Ρένα είναι οφσάιντ: Η υπόθεση της ταινίας
Πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι η Ρένα (Βλαχοπούλου), μια μοδίστρα η οποία θέλει να παραδώσει ένα φόρεμα σε ένα ξενοδοχείο αλλά βρίσκει δυσκολίες λόγω των αυστηρών μέτρων ασφαλείας που τηρούνται εκεί καθώς σε ένα δωμάτιο διαμένει ο διάσημος ποδοσφαιριστής Χούλιο Μπάλμας. Τα αυστηρά μέτρα, ωστόσο, την εξοργίζουν και στο τέλος χαστουκίζει τον Χούλιο.
Μετά από μια παρεξήγηση, οι μάρτυρες του επεισοδίου πιστεύουν πως πρόκειται για την μητέρα του και τελικά σύντομα οι διάφοροι ποδοσφαιρικοί παράγοντες αρχίζουν να την εκλιπαρούν να πείσει τον Χούλιο να υπογράψει στην ομάδα τους. Και τα μπλεξίματα δεν σταματούν εκεί, καθώς ο Χούλιο ερωτεύεται την κόρη της Ρένας αλλά η ίδια αρνείται να δώσει την κόρη της σε έναν ποδοσφαιριστή.
Η ελληνική ταινία που εμφανίζονται δύο μεγάλα γήπεδα και μια ιστορική εφημερίδα
Η ταινία με τη Ρένα Βλαχοπούλου ήρθε μόλις έναν χρόνο μετά την πορεία του Παναθηναϊκού μέχρι τον τελικό του Γουέμπλεϊ το 1971. Ήταν αναμενόμενο, λοιπόν, πως το ενδιαφέρον των κινηματογραφιστών θα κινηθεί προς το ποδόσφαιρο, όπερ και εγένετο. Στην ταινία εμφανίζονται δύο μεγάλα γήπεδα, το Καραϊσκάκη και αυτό της Λεωφόρου Αλεξάνδρας ενώ υπάρχουν και σκηνές από αληθινό αγώνα. Ιδιαίτερη λεπτομέρεια αποτελεί ότι σε πλάνα με θεατές της κερκίδας εμφανίζεται ακόμη και ο Αλέκος Σακελλάριος!
Επιπλέον, στην ταινία εμφανίζεται και μια από τις πλέον ιστορικές αθλητικές εφημερίδες, το Φως που αποτελεί, όπως είπαμε, και την μοναδική που κυκλοφορεί ακόμη και σήμερα. Το πρωτοσέλιδο της διαβάζεται από τους φιλάθλους που μαθαίνουν για τη νέα μεγάλη μεταγραφή.
Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν, επίσης, είναι ότι για τα γυρίσματα της ταινίας ράφτηκαν ειδικές στολές για τις ομάδες αλλά και κοστούμια καθώς η ομάδα που προβάλλεται είναι προϊόν φαντασίας.