Οι οδηγοί προσπαθώντας να κάνουν οικονομία και ίσως να πετύχουν την επόμενη φορά στο βενζινάδικο μια χαμηλότερη τιμή, προτιμούν να «φουλάρουν», με το γνωστό «εικοσάρικο»
Μαχαιριά στην τσέπη του καταναλωτή είναι πλέον οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης με τα έξοδα σε ετήσια βάση να σοκάρουν και το καθημερινό κυνήγι χαμηλής τιμής να οδηγεί σε αδιέξοδο, καθώς δεν υπάρχει πρατήριο στην Αθήνα κάτω από τα 2,30 ευρώ και στην νησιωτική Ελλάδα κάτω από 2,70 ευρώ.
Από την πλευρά τους οι οδηγοί προσπαθώντας να κάνουν οικονομία και ίσως να πετύχουν την επόμενη φορά στο βενζινάδικο μια χαμηλότερη τιμή, προτιμούν να «φουλάρουν», με το γνωστό «εικοσάρικο».
Αυτές οι ελάχιστες ποσότητες καυσίμου όμως δεν τους πάνε μακριά και η ώρα για το επόμενο χαρτονόμισμα των είκοσι ευρώ έρχεται κάθε φορά όλο και συχνότερα. Έτσι το πορτοφόλι αδειάζει όλο και πιο γρήγορα αφού με την ίδια κατανάλωση το αυτοκίνητο τους κάνει τις ίδιες αποστάσεις αλλά οι τιμές έχουν εκτοξευθεί.
«Φωτιά» η τιμή της αμόλυβδης
Από 1,57 ευρώ το 2021 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βρίσκεται τώρα στα 2,30 ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για τους επόμενους μήνες αγγίζει το εφιαλτικό ποσό των 3 ευρώ.
Την ίδια ώρα, όλο και πιο κοντά στα τρία ευρώ ανά λίτρο βρίσκεται η Κρήτη, που είχε τιμή λίτρου 1,67 ευρώ το 2021 και πάνω από 2,35 ευρώ το 2022.
Σε ετήσια βάση ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο που ήθελε από 2.355 στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη το 2021 για όλη την χρονιά με ενσωματωμένη την πρόβλεψη για αμόλυβδη ως 3 ευρώ θα κάψει ως 3.975 το 2022 και στην Κρήτη από 2.505 θα πάει στα ως 4.012,50 ευρώ.
Η αύξηση στην τσέπη ανάλογα με το πότε και πόσο θα φτάσει η αύξηση είναι από 1.095 ως 1.620 για την Θεσσαλονίκη και από 1.020 ως 1.507 στην Κρήτη δηλαδή πάνω από δύο μισθοί. Σε αυτά πρέπει να υπολογιστούν και τα υπόλοιπα αυξημένα κόστη, όπως τα σέρβις, τα λάστιχα και οι τακτικές αλλαγές λαδιών.